Träning och smoothie

Imorse klev jag upp vid åtta, gjorde mig två smörgåsar och en smoothie på vaniljyoughurt och lite frysta bär. Att göra smoothie är lite roligare än att bara äta yoghurten som den är och det är alltid kul med lite variation till frukost.
Sedan ett par månader tillbaka har jag tagit tag i det här med träningen och just nu går det riktigt bra faktiskt. Idag gjorde jag mitt tredje pass för den här veckan. Denna vecka har det blivit mest gymträning med fokus på kondition och armstyrka. Jag har som mål att varje gång springa/powerwalka i 5 kilometer. Det roligaste tycker jag är att göra intervallträning på löpbandet med två minuters powerwalk och sedan 5 minuters springning. Under mina tre pass den här veckan har jag dock ökat löptiden till 8 minuter nu.
 
Det är roligt att märka hur kroppen orkar mer och mer och med det kommer också motivationen till att fortsätta! Nu ska jag snart gå och handla inför middagen och sedan kommer mamma och pappa hit och hjälper mig att sätta upp två tavlor och en spegel till hallen.

Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

Smoothie är bra grejer! I love it :) Försöker köra på grön juice eller smoothie varje morgon för att komma igång.

SVAR: Åh tack vad roligt att du gillar den.

2013-01-12 @ 15:30:47
URL: http://basebollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0