Kyckling med smak av chili och vitlök med pasta

Idag blev middagen riktigt god här hemma. Jag gjorde en röra med kyckling, rödlök och cocktailtomater med pasta till. Riktigt enkelt att svänga ihop och passar enligt mig lika bra en vardag som till helgen.
I mitt recept tog jag bara en stor kycklingfilé men ni kan räkna om receptet om ni vill ha det till flera. Det här räckte till tre måltider.
Kycklingfilé
Rödlök
Vitlök
Cocktailtomater
Creme fraiche paprika/chili
Lite mjölk att spä ut med.
Pasta
 
Koka pastan enligt anvisningar på paketet. Strimla kycklingfilén och stek den i lite smör eller olja. Tillsätt strimlad rödlök efter en stund och pressa ner en vitlök. Stek tills kycklingen nästan är genomstekt och häll sedan på creme fraiche och lite mjölk. Låt puttra en liten stund och häll sedan ner några cocktailtomater efter eget tycke och låt de puttra med en stund så att de blir lite varma. Servera med pasta till eller blanda samman allting för en mer saftigare smak.
 
Mycket gott!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0