Fettisdagen

Idag är det fettisdagen och med lite beslutsamhet gick även jag och köpte en semla. Egentligen skulle jag nog faktiskt föredra något helt annat (typ en chokladbit eller något) men kollegorna tyckte att jag skulle äta en semla och så fick det bli. Hur äter ni semlor? På det gamla vanliga viset, med mandelmassa eller med eller utan mjölk? Jag är inte jätteförtjust i mandelmassa och tycker bättre om mammas hemmagjorda semlor där jag river lite mandelmassa och blandar med grädde. Blir mycket godare än en klump mandelmassa som man får i de här köpta.
 
Nu blir det en apelsin och en kiwi för att kompensera för de mindre nyttiga ikväll. Jag har en envis förkylning eller vad det kan vara som spökar i kroppen och känner mig inte alls som jag brukar. Trött och ont i halsen när jag sväljer och snorig på det så har ni mig nu. Har det inte gått över innan den här veckan är slut så får jag nog besöka herr doktor för det är jobbigt att inte kunna träna. Känns ju inte bra att knapra alvedon/ipren och dricka hostmedicin om det ändå inte hjälper. Snälla försvinn från min kropp nu så att jag kan känna mig som vanligt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0