Bästa julfilmerna

Nu är det snart äntligen dags för lite julledigt, imorgon jobbar jag min sista dag det här året. Till julen tillhör det klassiska som julgran, julgodis, julmat osv men även de klassiska julfilmerna och här nedan har jag listat mina personliga favoriter utan inbördes ordning:
 
  • Holiday - mysigaste filmen med Cameron Diaz, Jude Law, Kate Winslet och Jack Black.
  • Sunes jul - kanske visserligen olika avsnitt och inte en film. Nu när man är äldre förstår man dock alla vuxenskämt och Sunes jul har aldrig varit bättre.
  • Love actually - kärlek rakt igenom som gör att man själv börjar drömma om att träffa den perfekta mannen i  ens liv :)
  • Kan du vissla Johanna - mysig men kanske lite långtråkig ibland. Får upp betyget lite med de sköna kommentarerna från grabbarna. "Han har käkat dynamit, han kommer explodera för faan".
  • Tomten är far till alla barnen - får aldrig nog!
     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0