Inbrott!

Godmorgon!
Försökte mobilblogga igårkväll men det gick inte. Grattis till min älskling som fyllde 27 år igår! Vi firade detta med presenter, god middag och sedan med äppelpaj med vaniljsås till efterrätt. En lugn men väldigt mysig födelsedag!

Jag har varit sjukskriven hela veckan från jobbet men i torsdags fick jag äntligen min röst tillbaka och kunde åtminstone prata någorlunda. Var iväg till jobbet en snabbis för att lämna in intyget som jag hade skrivit till praoeleven. Efter det hade jag tänkt att åka hem och ta det lugnt hela kvällen och även försöka att inte prata så mycket. Tji fick jag!

Mellan kvart i sju-sju får jag ett sms av min granne som vill att jag ringer upp honom. Jag gör det och får genast höra att jag har haft inbrott i min lägenhet (där syrrans kille bor för tillfället)! Jag skulle precis äta middag men fick istället slänga mig i en taxi och åka dit för grannen hade redan ringt polisen och de var på väg.
När jag kom dit fick jag vänta uppe hos grannen tills polisen kom. Tillslut får jag även tag i Anton som skyndar sig hem. Vi blir båda förhörda av polisen och får sedan ta en snabb titt på vad som blivit stulet. För mig var det inte så mycket saker då jag har det mesta hos C men Anton förlorade desto mer värdefulla saker. Vi fick ringa låssmeder sen men den första tyckte att vi skulle betala via internetbank och kunde inte förstå varför vi inte kunde betala kontant. Hela situationen var helt absurd med tanke på att alla värdesaker var borta så hur skulle vi då kunna trolla fram en dator helt plötsligt. Vi ringer då en annan låssmed och under tiden som vi väntar på den (som inte heller tar faktura) får jag åka till högdalen och ta ut en massa pengar sent på kvällen.

Låssmeden kom till slut iaf och fixade så att vi åtminstone kunde låsa ett lås och sedan var det bara för oss att ta våra grejer och åka hem. Anton sov hos mamma och pappa och jag åkte hem till C. Dagen efter väcktes jag av polisen igen, den här gången teknikerna som skulle komma till lägenheten för att säkra spår efter inbrottstjuvarna. Vi lekte lite CSI Bandhagen där ett tag och det var riktigt spännande att se hur de jobbar.

De kunde säkra lite spår men sedan får det visas om de kan hitta något på dem...

Dörren var helt paj och nu inväntar vi en säkerhetsdörr (som teknikerna rekommenderade) och den ska komma på måndag. Tills dess får Anton & syrran som kom upp igår bo hos mamma och pappa i Farsta.


Kommentarer
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv

Ja, visst är det så. De brukar påpeka detta rätt ofta här med MEN de är ju så roliga att leka med ;) dessvärre även väldigt lätta att köra över tån också ;P



Men fy så otäck!! Aldrig vart med om och hoppas jag slipper med. Kramar till er!

2011-10-30 @ 22:50:16
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0