Kycklinggryta

Här kommer receptet på kycklinggrytan jag gjorde i söndags. Var riktigt smarrigt och gick hem både hos mig och C. Skriver inte exakt hur mycket för det kan man välja själv. Vi hade även i bambuskott och man kan ju egentligen lägga till det man själv tycker om eller ta bort något.

Ingredienser
Rödlök
Morötter
Kyckling
Ingefära
Matlagningsgrädde
Hönsbuljong
Vatten
Soja

How to
Koka ris. Strimla kycklingen. Skala och hacka lök och morötterna skar jag i stavar. Stek kycklingen tills den fått lite färg och tillsätt sedan morötterna och löken och riv sedan ner ingefären (ca 3-4 centimeter tog jag). Häll på matlagningsgrädde (jag tog ungefär 2 dl), vatten (ca 1-2 dl), lite soja och en tärning hönsbuljong. Låt det småputtra ca 5 min och servera sedan med ris.


Förbered ingredienserna

Här kokas grytan upp

Färdigt!

God? Ja, den ska vi nog göra igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0