Go´kväll

Hej på er!
Vilka hemska nyheter det har varit de två senaste dagarna. Först igår med den lilla 3-åriga pojken som dog på en förskola när han klättrade i ett träd med hjälm, sedan idag med jordskalvet/tsunamin i Japan och flera länder och även det lilla foster som hittades på Blåsuts tunnelbanestation idag.

Helt sjukt, hur kan man dumpa sitt lilla foster/barn sådär? Jag hoppas att de hittar mamman för hon mår nog inte så bra och behöver vård... det här handlar alltså om ett 16 veckor gammalt foster ungefär enligt nyheterna här. Blåsut är ju inte alls många stationer från där jag bor och jag vill inte ens tänka tanken på hur man reagerar när man hittar ett litet foster på backen sådär.

Och det här med tsunamin, när ska det vara nog med naturkatastrofer? Man är ju rätt hjälplös med dessa! Blir det någon insamling så ska jag definitivt bidra. Hoppas ni gör det också. Tänker på alla som drabbats och anhöriga till de som inte klarat sig.

Bild: www.aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0