Vaniljbullar

Hej på er! Nu är det bara två arbetsdagar kvar till semestern och det ska bli så skönt! Dagarna känns ganska sega men snart så. Jag håller på med saker om kvällarna också så jag hinner liksom inte slappna av känns det som innan jag ska lägga mig i sängen för att sova. Har börjat halv åtta i två dagar nu och imorgon är det samma tid som gäller.

Nu tänkte jag återigen tipsa er om ett recept som jag hittat på denna blogg och där hittar ni även receptet, rimbobullar som de kallas där. Superlätt att hitta goda recept där, på både bakat och mat...och dessa bullar blev helt fantastiskt goda :)

Först gjorde jag degen och sedan rutorna som jag klickade ut fyllningen på.

Sedan jäser bullarna i ca 2 timmar och blir då såhär fina

Efter 6-8 minuter i ugnen är de färdiga, nu fattas bara glasyren :)

Dessa bullar ska jag ha med mig nu när vi åker till Gotland på lördag. Vi kommer bli upp mot 22 personer från torsdag- lördag/söndag så då behövs det lite fika. 38 bullar bidrar jag med ;)

Nu blir det livet på BB på kanal 5!


Kommentarer
Postat av: Syster

2011-07-15 @ 21:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0