Första snön

Godmorgon! Första snön (som jag ser iaf) dalar nu ner från himlen. Blev lite småchockad när jag klev upp och såg att det låg snö på backen. Med andra ord kan vi räkna med förseningar i tågtrafiken idag så vi ska försöka hinna gå till tåget lite tidigare jag och C. Varje år så undrar man om SL vet om att det kommer falla ner löv, bli kallare och att snön kommer, för varje år blir det likadant med förseningar och grejer...

Mysigt med snö visserligen men det hade gärna fått vänta lite. Åtminstone till november men det första snön brukar alltid smälta bort och så kommer också denna göra tror jag.

Idag är det sista praktikdagen på hela utbildningen vilket känns väldigt konstigt. Om tre månader är jag färdig och det känns helt obegripligt. Kommer bli lite ledsamt att säga hejdå till barnen idag när jag går hem men genom hela min karriär kommer jag sedan behöva säga hejdå till barn som man har haft i flera år så det är väl lika bra att vänja sig redan nu.

Fredag är det iaf idag och då kan man ju inte annat än att vara glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0