Planteringsprojekt

Hade ett litet planteringsprojekt för mig hemma igår eftermiddag. Köpte fröer förra året men planterade aldrig dom men jag tänkte göra ett försök i år och så får vi se om det blir något av dem. Kan väl inte säga att jag är född med gröna fingrar/händer (?) men man måste ju ge det ett försök iaf.


Sådde Solros och Blomsterlin som jag sedan ska plantera om i större krukor på balkongen, det vill säga om det kommer upp något. I skolan på biologin hade vi en läxa för ett tag sen att plantera något valfritt och då tog jag chilifrön och det har kommit upp rätt mycket av det nu. Tror ni jag måste plantera om dem i en större kruka?

Chilin är det gröna till höger i den vita och i den lilla krukan. I de andra ska det förhoppningsvis komma upp Solrosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0