När ska det ta slut?


Bild lånad från Aftonbladet
Ytterligare en skolmassaker har ägt rum. Denna gång återigen i Tyskland där Tim Kretschmer tog livet av nio elever och tre lärare. Han flydde sedan från skolan och dödade då ytterligare fyra personer. Det är så himla hemskt och det tragiska är ju att det händer allt oftare nu. När ska det ta slut egentligen?
Det är väl bara en tidsfråga innan det händer igen tyvärr. Jag tror att många påverkas av detta också och dessa skolmassakrar som har pågått påverkas även av varandra. Killarna tar helt enkelt efter varandra på ett sätt.

Missförstå mig rätt nu, jag tycker inte synd om killarna som gör detta (för jo, det har bara varit killar, såvitt jag vet) men de mår ju inte bra och det är synd att de då inte får hjälp istället.
Visst, vissa gånger kanske man inte märker detta men på något sätt måste ju detta få ett slut. För det första tycker jag att de borde göra något åt vapenlicensen i vissa länder. Å andra sidan verkar det ju inte vara så himla svårt att få tag i ett vapen om man verkligen vill...

Nej usch vad deprimerande...
Klicka på bilden för att läsa mer om skolmassakern i Tyskland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0