Valborgsmässoafton

Jaha, så var snart april månad slut och sommaren börjar närma sig. Fick ett gott besked om sommarjobb idag så det känns skönt att slippa oroa sig för det längre. Idag är det som sagt Valborg och planen för kvällen är att äta middag med pojken min och sen får vi se vad vi hittar på. Kanske går ut och kollar om vi kan se någon brasa, det skulle jag gärna vilja göra men det är ju eldförbud på många håll så det kanske bara finns brasor inne i stan?
Tänker även på Madicken när jag tänker på Valborg hur hon ville ta sina klackskor och sedan tappade bort en. Vilka minnen man har av vissa barnprogram, underbart!

Det vore väldigt mysigt att stå och titta på en brasa ikväll iaf.

Hittade en rolig grej på Tumadres blogg. Namngenerationen heter sidan och där kan man skriva i sina föräldrarnas namn och på så sätt få fram vad "ens barn ska heta". För mig blev det på pojke och flicka Gabriel och Fatemeh. Gabriel är väl okej men Fatemeh känns inte riktigt som jag. Ända sen jag var liten har jag funderat på vad mina barn ska heta och de här två namnen har aldrig dykt upp så jag följer nog inte namngenerationen sen när jag får barn ;)
Om ni också vill testa så kan ni göra det här!

Kommentarer
Postat av: emma

Nä, jag testade den där namngrejen också. Fick fram namn som Blenda och massa konstiga i den stilen och värre :S Helknäppt. Hade aldrig döpt mitt barn till Blenda ens, låter som det där cigarettmärket, haha :P

2009-04-30 @ 22:53:33
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Kikki

Hihi, det där var skoj!

Som flicka skulle hon heta TORBORG (tillåt mig att asgarva!!!)

Och som pojke TORVALD!

2009-05-04 @ 11:32:40
URL: http://minbubba.blogspot.com
Postat av: Kikki

Hihi, det där var skoj!

Som flicka skulle hon heta TORBORG (tillåt mig att asgarva!!!)

Och som pojke TORVALD!

2009-05-04 @ 11:32:44
URL: http://minbubba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0