Nu har det hänt igen...

Återigen har det varit en massaker på en skola i Finland. Två stycken skolskjutningar på mindre än ett år.
När ska man börja lyssna på varningssignalerna?!
22-åriga Matti Juhani Saari gick in på skolan, dödade tio personer och tog sedan sitt eget liv.


En bild från filmen då han testar sitt vapen

Ni kan själva läsa om det här!

Gärningsmannen hade lagt upp videos på youtube där han testsköt på en skjutbana och där han säger att "You will die next". Igår togs han av polisen och förhördes av dem. Han släpptes direkt och fick behålla sin vapenlicens.
Ring,ring, ring..är det bara jag som hör varningsklockorna?
Det här hade kunnat förhindras om de hade varit lite mer vaksamma. Jag förstår att det är svårt att hitta alla videos med olika hot innan de verkställer de men herregud, här hade de ju redan tagit in killen.
Sånt här får inte hända!

Vilken skola ska utsättas härnäst undrar jag? För jag tror tyvärr att det kommer hända igen..och jag är nog inte den ende!

Jag skänker en tanke till alla de familjer som förlorade någon i skottdramat.

Kommentarer
Postat av: bitte

helt sjukt

2008-09-24 @ 15:32:04
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Det är hemskt. när det är i USA reagerar man inte lika starkt som när det är i Finland, nu känns det så nära. Men det är lika hemskt för det...

Men hur ska man kunna skilja på "skämt" och allvar, och polisen tänkte kanske att det bara var för att visa sig tuff, och inte att han tänkte gå och skjuta ner en skola... Men visst man borde vara mer försiktig vilket är lätt att säga i efterhand.

2008-09-26 @ 09:46:26
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0