Historien om grannen

Okej nu ska jag förklara hur det ligger till med min granne:
I lördags märkte jag att deras (har fått veta att det är fler än en person som bor där) tv stod på och lyste blått. Tänkte inte så mkt på det då men nu efter flera dagar så tycker jag att det är lite skumt och vill därför kolla upp det. Både för deras skull (om det nu skulle ha hänt något) och för min del så att jag kan släppa det sen.
Magkänslan sa att jag åtminstone skulle kolla upp det då och sagt och gjort så skulle jag söka upp fastighetsskötaren idag för att ta reda på lite vilka som bor där och så.
Visste inte vart det låg så när jag kommer in på gården (och fortfarande ser att tv:n/rummet lyser blått) frågar jag två grannar som var på gården precis då.
Det visar sig då att de bor i den porten och då berättar jag för de hur läget låg till. De följde med mig och kollade in genom fönstret vilket jag inte vågat göra själv (jag vet, jag är en fegis). Vi såg ingenting förutom en pillerburk på bordet som var märkligt men å andra sidan kan det vara vilka piller som helst, mintpiller, vitaminer osv.

Sedan gick vi in och plingade på, ingen öppnar. Vi tittar in genom nyckelhålet + brevinkastet och ser ingen post= skumt! (De hade inte satt upp någon lapp att de inte ville ha någon reklam)
Ser dock att det även lyser i vad jag tror är köket också vilket jag också tycker är märkligt för om man åker bort, hur sjutton kan man då glömma att både stänga av tv:n och att släcka lampan?!

Känns skitlöjligt nu efteråt även fast jag inte vet än hur det nu ligger till med grannen men nu har jag iaf talat med en person på nummer 114 14 som är ett nummer då det inte är nåt akut men att man vill prata med nån och kanske få veta vad man kan göra eller om de bestämmer sig för att kolla upp det.
Jag sa att det förmodligen inte är något allvarligt och efter att jag berättat så sa hon att det förmodligen inte var det heller. Så ja, nu får vi väl helt enkelt ha lite uppsikt hur länge den kommer stå på och kommer grannarna tillbaka så får jag väl säga åt de att stänga av tv:n nästa gång de åker bort så att man slipper bli orolig!

Grattis till er som orkat läsa allt detta men ville skriva av mig lite helt enkelt.
kram på er

Kommentarer
Postat av: stylemind

jadu... jag hade också tyckt att det verkat skumt!

personen/erna skulle lika gärna kunnat ligga avsvimmad som att vara i sommarstugan och käka smörgstårta.. det vet man inte :)



2008-09-27 @ 12:27:02
URL: http://stylemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0