Krig om mattan

Gick upp tidigt idag trots att jag gick och la mig halv två. Vet inte varför, men jag vaknade av mig själv vid halv 9. Gick upp, duschade, åt frukost, dammsög och tvättade toaletten. Min kusin, lilla E och Caroline ska nämligen komma på fika hos mig idag och jag trodde att de skulle komma vid 12 så därför städade jag som en tok imorse men nu när jag pratade med de så kommer de inte förrän vid 3-4.
Aja, snyggt och fint är det nu iaf.

Nu tänkte jag berätta om en rolig grej som hände igår.

För att göra en historia kort så har jag tittat på en matta jag vill ha i flera veckor. Gick som sagt ner igår och då var det tydligen den sista som skulle gå. Jag gick hem och funderade. Mötte sedan upp Camilla och Jossi som också skulle titta på mattor där. När vi står vid affären så kommer två tanter och börjar prata om "min" matta. Att den var fin och skulle vara mysig att ha hemma. Jag slänger mig in i affären och frågar tjejen som jobbar där om jag kan få lägga undan den tills halv 3 så att mamma skulle hinna dit för att slänga dit pengarna som jag skulle låna. Precis efter att jag fått den undanlagd kommer tanterna in och vill köpa den på direkten. Tjejen springer efter mig och det hela slutar med att Camilla som är världens bästa lägger ut för mig så länge och vi bär ut mattan rakt framför näsan på tanterna. Förlåt, men jag kunde inte låta bli att småle när vi gick förbi. Så otroligt skrattretande.
Tanterna blev sura och jag var jätteglad!


Här är min nya fina matta. Rya matta är det och den kostade 1500:-. Är så nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0