Kanske vore det bättre

Har tänkt en del på sistone på välgörenhet. Oktober månad är ju som alla vet rosa månaden då man kan skänka pengar men även köpa saker då en del av pengarna går till Rosa bandet. Jättebra idé, missförstå mig rätt.
Men vore det inte bra om t.ex. Världens barn hade en sådan månad. Varje år dör flera tusen barn och detta ibland bara pga dåligt dricksvatten.
Tänk om dessa barn kunde få uppmärksammas lite också och inte bara för en dag som jag tror att det är nu.
Förstå hur många fler små liv vi skulle kunna rädda. Mer hjälp till barnen tycker jag!

Men som sagt, för att inte uppröra folk, jag har inget emot Rosa bandet. Jag har själv köpt saker och bidragit lite till insamlingen jag med. Många bäckar små heter det ju. En idé tycker jag dock kan vara att man inför en sådan månad för Världens barn också för det tycker jag är så pass viktigt. Sedan förstår jag såklart att alla organisationer inte kan ha sina egna månader för det finns inte tillräckligt många för det.

Blev kanske lite snurrigt men jag tror att jag har fått ut det jag ville säga!



Kommentarer
Postat av: Brunetten Sanna E

du har så rätt du har så rätt.

att ens sitta och diskutera varför "Sami" gör si eller han gör så i serien känns lite konstggt. haha

2008-10-22 @ 23:35:58
URL: http://sannornas.blogg.se/
Postat av: Brunetten Sanna E

du har så rätt du har så rätt.

att ens sitta och diskutera varför "Sami" gör si eller han gör så i serien känns lite konstggt. haha

2008-10-22 @ 23:35:59
URL: http://sannornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0