Lång men rolig dag

Ja, har inte blivit så mycket bloggande idag direkt. Kom hem för cirka en timme sen men har tills nu suttit och läst lite bloggar m.m. Föreläsningen var som jag trodde, skit, idag så jag gick efter en timme när vi fick en liten rast.
Bättre att åka till jobbet där det var kris istället för att sitta och lyssna på vilka barnböcker som är bra. Det är väl bl.a. det man har bibliotek för?!

Hursomhelst så kom jag till jobbet vid 11 och kunde då äta lunch med barnen. Sen var det vila och det här är bland det mysigaste jag vet. Sitta vid flera barn, stryka de lite över huvudet och magen och se hur ögonen sluter sig och hör att deras andetag blir allt tyngre. Ni som jobbar på småbarnsavdelning eller har småbarn vet nog vad jag menar.

Efter vilan hade jag vattenlek med några ungar och ja, det blev dyngsurt men vad gör väl det. En liten kille skrattade som aldrig förr och bara det gör att det så klart är värt att sedan stå och torka upp massa vatten från golvet. Med barn får man inte vara petig, då kan man lika gärna byta jobb.

Är ganska trött nu så att jag tror att jag säger godnatt nu...Godnatt!

Kommentarer
Postat av: emma

haha, så sant så!

Smutsiga barn är lyckliga barn :D

2008-08-29 @ 23:59:49
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Kikki

Jobbar Du på dagis? :)



Jag ska absolut lägga in bilder, men funderar på om jag ska göra en ny blogg och ev lösenordsskydda den så bilderna inte sprids på Internet?



När har Du planerat in att Du ska bli mamma då? :)

2008-08-30 @ 22:51:22
URL: http://minbubba.blogspot.com
Postat av: Kikki

Skulle också vilja jobba på dagis, iaf som jag känner nu :)

3 år går otroligt fort, och efter att ha pluggat så där länge så förtjänar Du verkligen att bli mamma :)

Det är det som är så bra, att man kan låna av andra så länge, för dem kan man ju alltid lämna tillbaka när det blir för jobbigt :P

2008-08-31 @ 12:58:09
URL: http://minbubba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0