Back on track!

Hej på er! Det har ekat tomt här och detta beror på att magsjukan har härjat hemma hos oss. Dock bara jag som varit sjuk och jag hoppas att vi slipper den nu. I måndags kände jag mig lite svag i kroppen (som jag ibland har gjort pga lågt blodtryck) men jag gick till jobbet. Kämpade på och tänkte att det skulle bli bättre efter vilan på jobbet men då mådde jag sämre än sämst. Hängde över en diskbänk och fick säga åt en kollega att ta hand om barnet som var vaket. Sen tog jag mig hem och bara någon timme efter det spydde jag för första gången. Nu tänker jag inte gå in på detaljer för alla vet ju hur kroppen reagerar vid en magsjuka men jag har aldrig i mitt liv mått så dåligt. I onsdagskväll ringde C sjukvårdsupplysningen för han var så orolig. Då hade jag inte fått i mig någon vätska alls på tre dagar och hade rasat i vikt. De gav tips om att äta vätskeersättning med sked var 5:e minut så hela kvällen passade C upp på mig med det. Jag var så svag och fick hela tiden springa upp, inget ville stanna i kroppen. Tjejen från sjukvårdsupplysningen sa att jag var tvungen att ta kontakt med vårdcentralen om det fortsatte på torsdagen eller åka in akut men som tur var kände jag mig mycket bättre på morgonen.

På torsdag kväll fick jag i mig lite mat för första gången på 4-5 dagar och sen har det bara gått åt rätt håll. Puh! Jag var magsjuk förra året också men det var inte ens i närheten så jobbigt som detta. Hoppas ni andra slipper och att jag nu kan hålla mig frisk resten av terminen. Saknar mina godingar på jobbet och längtar nu till måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0