Nyårsmiddag


Bild lånad från matplatsen

Nyår firas med en trerättersmiddag innan vi sedan korkar upp champagnen och skålar in det nya året. Såhär kommer vår meny för kvällen se ut.

Förrätt: Ugnsgratinerad hummer. Hittade receptet på matplatsen som drivs av Victoria. Hennes recept har jag prövat flera gånger och det har aldrig blivit fel. Hoppas att det blir lyckat även denna gång!

Varmrätt: Potatisgratäng med oxfilé, god sås och sallad.

Efterrätt: Chokladmousse med vispgrädde och riven choklad.

Efter tolvslaget tar vi fram ostbrickan som i år kommer bestå av brieost, boursin och creme bonjour vitlök. Till detta lite vindruvor och vitt vin.

Om jag får säga mitt så tror jag att middagen kommer bli toppen men det viktigaste är ju ändå sällskapet och där behöver vi inte tveka på att vi kommer ha det trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0