Bankrutt på apoteket

Hej hopp! Allt bra med er? Med mig är det fint. Ska snart bege mig in till skolan för en föreläsning mellan 13-15 och sen blir det hem för lite plugg. Kom upp i tid med C idag så då passade jag på att hämta ut mer allergimedicin hos läkaren.
Frågade även hur mycket och länge man kan använda medicinen och hon sa att det kan jag göra hela livet om det skulle vara så, så nu ska det "sniffas" medicin för glatta livet..eller snarare andas in men aja. Dyr som sjutton är den men hellre det än att inte kunna andas normalt. =)

Jag använder mig av en medicin som heter seretide. Den vidgar luftrören men fungerar även mot själva allergin. Funkar super på mig med C´s katt så det var skönt att höra att jag kan ta maxdosen per dag hur länge som helst. Nu brukar jag bara andas in den 1 gång innan jag kommer till honom, det brukar räcka för mig.


Ungefär såhär ser den ut (det finns nämligen olika sorter).

Ni som har allergibesvär mot t.ex. katter som jag, rekommenderar jag verkligen att testa denna. Dyr men bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0