Bilolycka

Anledningen till den sega uppdateringen efter helgen är som jag skrivit ovan, bilolycka alltså.
På vägen hem från Härnösand 7 km utanför Uppsala fick jag sladd på bilen i 100km/h. Försökte desperat räta upp bilen men det gick inte och vi for in i mitträcket. Slog i, svängde runt och hamnade på höger körfält där en annan bil träffade oss i sidan och sedan stannade vi till slut i "diket" som, som tur var inte var något djupt dike utan platt. Bilen stannade när vi åkte in i snövallen.
Läskigaste jag någonsin varit med om men det otroliga är att alla i familjen klarade sig oskadda. Pappa fick ett blåmärke av sidoairbagen som löstes ur men annars är vi alla okej.
Jag (och de andra) blev ju såklart oerhört chockade över händelsen och resten av kvällen var jag förstörd.
Blev förhörd av polisen och fick sedan skjuts av mannen som körde på oss, tillsammans med min mamma och syster, till Uppsala tågstation där vi kunde ta tåget mot sthlm för att sedan ta en taxi hem (som för övrigt började sladda också, tack så mycket). Pappa väntade med polisen på bärgningsbilen och fick sedan skjuts av dem till tågstationen.

Som rutin fick jag blåsa i alkotest och det var inte det enklaste när jag andades som om jag hade varit med i ett maraton men jag klarade det. Det här hände alltså i söndags vid fem,halv sex tiden på E4:an och såhär några dagar efter så känns det mest overkligt. Änglavakt, eller vad säger ni?

Idag skrev jag under försäkringspapprena så nu är det bara att vänta och se om bilen kan bli lagad eller inte. Ni kan få se bilder senare kanske, lovar inget. Vilken oerhörd tur vi har haft! Man inser verkligen att livet kan ta slut när som helst.

Älskar er mamma, pappa och Anna <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemskt avslut på en bra helg! Men skönt att ni alla mår bra!

2009-02-25 @ 20:34:47
Postat av: a n n a

Och jag älskar dig älskade älskade syster!!!

2009-02-25 @ 21:46:55
URL: http://annaoting.blogg.se/
Postat av: Anonym

Som jag redan sagt så är jag så lycklig över att ni är oskadda! vilken änglavakt ni hade...puss mitt hjärta! love you!

2009-02-25 @ 21:48:16
Postat av: Kikki

Usch vad hemskt! :(

Det där har även hänt mig på E4:an fast i Söderhamn, fy faaan!

Jag vet precis hur det känns!

Skönt att Ni alla är okej iaf!

Stor kram

2009-02-25 @ 22:12:51
URL: http://minbubba.blogspot.com
Postat av: Kikki

Du är utmanad i min blogg :)

2009-02-26 @ 11:15:53
URL: http://minbubba.blogspot.com
Postat av: Lisa

Gumman! Skönt att ni mår bra! Puss o kram. Lisa.

2009-02-27 @ 10:44:08
URL: http://Lady-liz.blogspot.com
Postat av: Anna Pe

Usch Elin!! Mamma berättade för mig igår! vilken himlans TUR ni hade! Gud vad skönt att ni mår bra. Hälsa alla så jätte mycket från mig!

KRAM

2009-02-27 @ 19:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0