att göra allting nästan samtidigt


Idag har jag varit som en duracellkanin på jobbet, gjort flera saker samtidigt. Insåg att det bara var två dagar kvar på jobbet efter idag och att det behövs göras en del. Göra mellanmål, byta blöjor, sätta in bilder i barnens portfoliopärmar, ta bort sängkläderna för tvätt imorgon osv osv...dagen rullade på rätt bra alltså. Är även själv (ordinarie) på min avdelning och efter klockan ett hade även min kollega gått hem så då var jag kvar med sommarjobbaren. Hon är duktig men det blir att jag får göra det mesta ändå.

Nästa vecka jobbar jag på en annan förskola som har öppet när vi andra förskolor stänger. Då ska jag njuta av lugnet (förhoppningsvis). Det känns på ett sätt som att kroppen redan har gått på semester.

Nu blir det en tallrik med vattenmelon och snart är det tvättstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0