Italiano



Igårkväll lagade jag en italiensk middag till mig och min älskling. Till förrätt åt vi bruschetta och varmrätten blev Leilas pomodorosås. Fick boken One more slice i julklapp av älskling så jag ville testa något ur den. Det blev en enkel tomatsås med solmogna tomater, vitlök, honung, salt, peppar och vitvinsvinäger. Till det hade vi vitlöksbröd som jag gjorde enkelt med lite olivolja, salt, persilja och pressad vitlök på baguettebitar. Supergott!


Varmrätten med lite riven parmesanost över

Om jag ska vara ärlig så var väl tomatsåsen lite tråkig enligt både mig och C men vitlöksbröden lyfte upp det hela. Lite hemmagjorda köttbullar/biffar hade nog gjort susen till tomatsåsen. Vi skippade även efterrätten för det var ju trots allt bara måndag ;)

Kommentarer
Postat av: tina

MM...mums ser jättegott ut. Det f¨r du gärna bjuda på något dag:)



Kram

2011-01-12 @ 13:18:12
Postat av: MT

oh, nu blev jag hungrig! ;)

Aw, tack. Vad gullig du är ^^

2011-01-12 @ 16:54:57
URL: http://mariiette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0