Stress

Nu vill jag ju egentligen inte vara en sådan där negativ människa men det tänker jag nu, så ni som inte tål sånt sluta läs nu! Veckan startade med att jag kände mig lite hes i halsen. Blev orolig inför lucia med allt vad det innebar på jobbet men hela veckan har snart passerat och jag är fortfarande hes och det har blivit sämre för varje dag som gått. Förvånad att ingen av föräldrarna har kommenterat detta.

Nu till den andra stressfaktorn denna vecka...sjukdom! Idag var vi 4 ordinarie personal av 9. Igår var jag och en kollega själva med 17 barn mellan 9-11.30. Vårt jobb innebär mycket stress när personalen blir sjuk och vikarier inte kan dyka upp på en gång. Imorse ringde min kollega (jag skulle ha börjat halv nio) vid 7.20 och sa att hon skulle vara själv till halv nio och frågade om jag kunde komma in tidigare, 25 minuter senare var jag på jobbet. Vi fick ringa in vikarier igen och som tur var fick vi en riktigt bra idag.

Vi fyra är inte särskilt krya heller men kämpar på trots yrsel, heshet, illamående och trötthet. Ikväll var det dessutom julbord och vi åkte dit åt och åkte hem igen. Känns bra att vi i alla fall kom dit.

Det har varit mycket övertid på sistone och stress, press och mycket sjukdom är ingen bra kombination. Detta + tre inskolningar varav en som inte alls känner sig trygg och mest vill bli buren. Det tär på kroppen och psyket och det är med mycket vilja som jag tänker klara av dagen imorgon också! Punkt.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej tjejen!



Nu har vi en tävling på vår blogg där man kan vinna de tre första böckerna i Twilight serien med filmomslagen!



Var gärna med och tävla, då du kan vinna de antingen till dig själv eller till någon vän som vill upptäcka denna fantastiska berättelse mellan Edward och Bella!



Här: http://thetwilightseries.blogg.se/2011/december/tavlingsdags-i-samarbete-med-cdoncom.html#comment

kommer du direkt till tävlingen!



Hoppas du deltar :)

God Jul!



(ledsen om du inte uppskattar dessa typer av kommentarer)

2011-12-16 @ 15:53:10
URL: http://thetwilightseries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0