Den barmhärtiga medborgaren ;)



Herregud, det är det enda jag har att säga. Ni kan ju aldrig gissa vad som hände mig i torsdagskväll?!
Jag och C var på väg hem från Farsta C med present till Madde, alkohol från systemet och lite shoppingkassar när vi ser en "känd" alkoholiserad man ramla gång på gång på trottoaren. Sista gången höll han på att ramla rakt med huvudet på trottoarkanten och då sa jag till C att vi måste hjälpa honom. Tillsammans med en man till får vi hjälp med att "bära" gubben bort till en bänk.

C ringer ambulans som kommer till platsen...vi var ju såklart oroliga att mannen skulle försöka ta sig någonstans igen och slå ihjäl sig. Han har med vår vetskap (som han även berättade sedan) brytit benet för några veckor sedan. Gipset var dock borttaget nu och det var väl mest alkohol som gjorde att han inte kunde gå.

Iaf så kommer två ambulanskillar och börjar hjälpa mannen. Jag och C står kvar och tittar på medan den andra mannen som hjälpte till gick hem när vi hade ringt ambulansen. Jag ställer mig lutad mot C och hinner bara känna en kortis att jag är yr, och faller sedan som en fura rakt ner i backen (svimmar alltså!) och slår upp ett jack vid ögonbrynet. Vaknar till efter bara några sekunder och det hela slutar med att de fick två patienter med sig i ambulansen (så nu har man åkt det också) och jag fick sy 7 stygn inne på Sös. Nu är jag svullen och det är bara fläskläppen som fattas för att jag ska se ut som en misshandlad tjej.

F*n f*n f*n känner jag bara inför festen ikväll Hade hoppats på att svullnaden skulle lägga sig men den har snarare blivit värre, nu kan jag knappt se någonting på ena ögat.

Suck, varför skulle detta hända mig? Dags att kolla upp mitt blodtryck! Min fina, underbaraste pojkvän kom hem med fina blommor till mig igårkväll och till middag blev det tacos och sedan en stor påse godis på det :)


Ni som är känsliga varnas för bilderna nedan. Ni som vill titta, klicka på bilderna för större format:
Såhär ser stygnen ut. Jag idag

Kommentarer
Postat av: Martina- Blivande 3 barnsmamma

Men fy, vilken otur:S Sen som du säger är det väll inte så kul att gå runt och se misshandlad ut.

Ser ungefär ut som när Stephanie ramlde in i handfatet på förskolan och man såg enda in till pannbenet så dom fick sy 5 stygn.



Hoppas det läker fort eller att svullnaden lägger sig iallafall=)

2010-11-20 @ 12:26:52
URL: http://demicorazon.blogg.se/
Postat av: a n n a

ajjsing bajsing lilla syster! Trist med festen, men lite godis idag också som plåster på såren kanske kan hjälpa? Köp en påse från mig så får du en tjuga när vi ses ;)

2010-11-20 @ 17:20:08
Postat av: Elin

Sv; Godiset från i fredags blev över så jag fick tröstäta igår också :) Och fest blev det, med svullet öga. Halvpinsamt i början men satt mest med folk jag träffat sedan innan så det kändes helt ok sen.

2010-11-21 @ 11:23:27
URL: http://elinmix.blogg.se/
Postat av: Martina- Blivande 3 barnsmamma

ja jag förstår det, hoppas det vart en lyckad fest med inte allt för många blickar=)



=) visst är den söt, lite farligt med allt sött som finns att köpa där ute till dom små.

Ja allt är bra här med oss bara min graviditet som gör att jag inte är helt 100 men nu är det inte lång tid kvar och jag räknar dagar! =)

Hoppas allt är bra med dig också!

2010-11-22 @ 02:29:46
URL: http://demicorazon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0