Torrschampo

Det här med fett hår är ju aldrig kul och något som jag får när jag inte tvättar håret varannan dag. Sen vet man med sig att håret skulle må så mycket bättre om man tvättade det var tredje dag men detta är inget som har fungerat för mig. Har funderat på torrschampo men sedan glömt bort det men nu hittade jag ett test som Vecko Revyn hade gjort på torrschampon och det får mig på tankar att jag faktiskt borde pröva detta.

Get in style dry shampo, 90 kr.
Om produkten: Torrschampo i sprayform.
Så tyckte vi: Sprayen är lätt att dosera och trollar bort allt fett. Volymen är det sisodär med men det uppvägs av att håret verkligen känns fräscht. Doften är svag och anonym, vilket ökar
känslan av nytvättat hår ytterligare. En keeper!
Betyg: 4

Kisby dry schampo, 79 kr.
Om produkten: Torrschampo i puderform med risextrakt.
Så tyckte vi: Eftersom torrschampot har en mjölig konsistens är det enklast att ta det i handen först och sedan gnugga in det i håret. Annars är risken stor att man strösslar ner sig helt. Allt fett försvinner och håret blir strävt, torrt och fräscht. Inte så värst mycket volym, snarare en fluffig känsla. Trots det en toppenprodukt.
Betyg: 5

Osis + dust it mattifying powder,
169 kr.
Om produkten: Torrschampo i puderform.
Så tyckte vi:
Eftersom flaskan är så liten är det enkelt att applicera pudret i hårbotten. Håret blir strävt, känns tjockare och får en fantastisk volym. Resultatet håller i sig hela dagen och även nästa dag. Mirakelprodukt!
Betyg:
5

Här är Vecko Revyns favoriter och man kanske skulle testa någon av dem. Osis har jag hört mycket om men det var nog volymgrejen och inte torrschampo, eller är det samma?
Lite dyrare men kanske dryg? De andra två har jag inte hört talas om men det går ju alltid att testa. Bättre pris på dem också.

Har ni testat torrschampo och isåfall vilket? Resultat?

Kommentarer
Postat av: a n n a

jag har testat, tony&guys från åhléns, funkade fint=)

fast ska nog testa en annan sort nästa gång, det är rätt så smart faktiskt;)



ps. ja osis är mest för volym, så tyckte jag när frissan testade på mig iaf!



puss

2010-03-16 @ 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0