Mys med ljus



Har haft ljus tända i vardagsrummet nu mellan halv nio och halv tio för earth hour. Dock fuskade jag med att ha både tv:n och datorn på men vad sjutton ska jag annars göra i en timma alldeles själv?
Jag tror att tanken med det hela är att få folk att tänka på att bara genom att släcka onödiga lampor så sparar man el.
Sitter man i vardagsrummet så kanske man inte behöver ha massa lampor i andra rum tända. Isåfall är det bättre att ha en liten lampa med lågenergi.

Nu har jag inte det, än, men kanske dags att jag börjar tänka på hur mycket el jag "slösar" med. Tror dock inte att det är så farligt då jag jämt släcker efter mig, drar ut sladdar från brödrost, datorn, vattenkokaren osv, och stänger av tv:n inte bara på kontrollen utan på tv:n också.

Kommentarer
Postat av: Cattis

SV: Jaha haha, då vare det grabbarna här hemma tjata om att få se på tv men vi tjejer vann ;D

hehe vad var dina planer då?

2009-03-29 @ 13:48:34
URL: http://juniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0