Julen 2009 del 1

Inte blivit av att uppdatera bloggen efter jul men nu tänkte jag skriva in några inlägg ikväll. Först ut är hur julen var 2009. För en gångs skull kunde vi (familjen) åka bil ända upp utan att det hända något. Satt dock och blundade ibland när pappa körde om andra bilar på ett snöigt underlag =läskigt!

Hursomhelst så kom vi upp till Härnösand på eftermiddag/kväll den 23:e december och väntade sedan in de andra två familjerna och åt sedan en sjukt god thaisoppa med ris till som jag måste ringa och be om receptet till (påminnelse till mig själv). Julaftonsmorgon började med en frukost när alla var samlade (14 personer). Min kusin med flickvän och barn kom också och Viggo fick visa upp sig :)

Vi åt god julmat på kvällen och innan dess kollade vi såklart på Kalle Ankas jul med alla dess söta sagor. Efter middagen blev det julklappsöppning och vi höll på ca 2 och 1/2 timme innan alla julklappar var slut. Fick väldigt fina och bra julklappar så jag var mer än nöjd.


Middag dagen innan julafton

Monica, Marit och Karin

Tomas Brolin fick vara med i granen han med...fråga mig inte varför ;)

En del av "vrålfikat"

Kollar på Kalle

Julgranen med alla paket under, ni kan ju bara tänka er hur stort julklappsberget var när vi alla barn var små ;)

Sötnosen som tyckte att ischoklad var väldigt gott

Det var lite bilder från dan före dan och självaste julafton. Fler bilder från juldagen kommer lite senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0