Valencia es muy bella

Tänkte berätta om resan till Valencia nu.
Vi kom dit i fredagskväll och gick då ut och åt tapas. Riktigt mysigt!
Helgen har varit helt underbar med massa shopping, promenader och mys. På lördagen gick vi till en saluhall som var sjukt stor. Har aldrig sett sådan ordning och reda i en saluhall förut. Alla frukter, fisk och kött låg fint uppradade och det var så mysigt att trippa runt där. Vi köpte lite mandariner som smakade ljuvligt. Ni vet sådär goda som de brukar vara runt jul.

På lördagkvällen var vi och såg på fotboll, Valencia- Numancia på deras stadium som tar ca 25.000 människor. Var riktigt ballt och Valencia vann med 4-0 vilket var riktigt skoj!

På söndagen fortsatta vi att strosa runt i staden, åt trerätters lunch för 10 euro (ca 100:-) och drack agua de Valencia på kvällen. Det är en drink som smakar precis som färskpressad apelsinjuice. Spriten känns ingenting så där gäller det att passa sig,haha.

På måndagen hade syrran lektion på förmiddagen och då passade jag, mamma och pappa på att åka till Oceanographic. Där finns det konstmuseum och flera olika ställen men vi gick in på ett ställe där man fick se massa djur. Ett STORT akvarium hade de med hajar och massa fina och konstiga fiskar. Akvariet var som en tunnel så att man kunde se hajarna, rockarna och alla fiskar nerifrån = ballt!
Något som gjorde mig otroligt glad var att de hade delfinshow som vi såg. Jag älskar delfiner, har gjort sen jag var liten men bara sett en show på kolmården när jag gick i 6:an så detta var nog höjdpunkten på dagen för mig. Gud så söta de är!

Syrran slutade skolan vid halv två och då möttes vi upp för en trerätters lunch och lite shopping. Sedan tog vi tåget ut till flygplatsen och sen var det bara att säga hejdå till Valencia. Riktigt skoj hade jag och åker gärna tillbaka dit igen!

Bilder från resan kommer såklart, men nu har pappa och mamma usb sladden hemma hos sig så jag ska hämta den imorgon tänker jag, då ska ni få se en massa bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0