Fram och tillbaks

Kul att jobba idag men gud så kallt det var imorse när vi var ute. Usch, måste ta på mig mer kläder på fredag när jag ska dit igen! På Camillas förskola är det magsjukeepidemi just nu så jag är glad att jag inte jobbade där idag.

Imorgon har jag skola hela dagen, segt värre men på morgonen har vi matte-drama så det ska bli intressant vad det kan tänkas vara för något. På seminariet ska vi ha läst ett kapitel ur en bok. Efter jobbet åkte jag därför in till stan för att köpa denna bok. Har haft turen att ha fått låna 5 av 7 men denna hade Anna inte. Kommer inte till akademibokhandeln och vad säger dem. Boken är slut! Den skulle inte komma in förrän om ca en vecka.
Jag trodde jag skulle dö precis då. Nej okej kanske inte så illa men när man har åkt hela vägen in till stan och sen bara måste vända utan något med sig hem så kändes det väldigt jobbigt och onödigt även fast jag inte kunde ha vetat detta innan.

Själva saken med att jag inte ens har boken och inte kan läsa det man ska tills imorgon löser sig nog ändå men tusan vad irriterande det var.
Nu har jag precis slängt i mig lite mat så nu är jag lite gladare iaf, förutom att mitt huvud värker lite.

Nej, ikväll blir det läggdags tidigt känner jag. Känner mig inte helt frisk och mot förkylning och så är ju sömn den bästa medicinen som min mamma brukar säga :)


Är sugen på frukt men har ingen hemma. Så jag sitter och suktar mig själv till dessa bilder från saluhallen i Valencia istället.

Dessa clementiner smakade verkligen som riktiga "jul" clementiner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0