Midsommardagen

Vad gör man en sån här dag? Alla kompisar är i princip bortresta på landställen eller med sina pojkvänner.
Och vad gör jag då..jo jag sitter hemma och önskar att jag var i Dalarna med mamsen och papsen, kusinen med familj och andra härliga människor. Mamma tyckte att jag skulle sätta mig på en buss och komma upp dit men det var försent tyckte jag då klockan redan var 12.

Hade jag varit uppe i Dalarna nu så hade jag lekt med mina sötnosar L och A...ätit jordgubbar med glass, hejat på grabbarna som hissar upp midsommarstången i Hjortnäs och lyssnat på spelmännen.
I know, ni tänker säkert, men midsommarstången restes ju igår?!
Mm, jag har inte heller riktigt fattat varför traditionen är så i Dalarna men där reser vi två midsommarstänger, en på midsommarafton på en gård och sen den stora i Hjortnäs.

Ojdå, nu börjar det spöregna helst plötsligt..bäst att stänga fönstrena.
Och det passar ju mig just nu för då behöver jag inte ha dåligt samvete när jag sjunker ner i soffan och kollar på en film.
Har hyrt Hairspray som mamma sa var rolig. Har ni sett den? Bra eller dålig?

Nu ska jag ta mig nåt att dricka och sen hoppa ner i soffan, ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0